Home » Onderwijs

Voor leerkrachten, beginnende leerkrachten en/of toekomstige leerkrachten
heb ik een speciaal onderwijsprogramma ontwikkeld.
Namelijk…

“Leerkracht in balans”

  • Wil jij als leerkracht inzicht krijgen in je persoonlijke ontwikkeling?
  • Wil jij als leerkracht beter om kunnen gaan met werkdruk?
  • Wil jij als leerkracht balans vinden tussen werk, gezin, en jezelf?
  • Wil jij ervaren hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw energie niet weglekt?
  • Wil jij als leerkracht een goede relatie opbouwen vanuit verbinding met de leerlingen en collega’s?

Tijdens deze workshop zal het kind centraal gesteld worden.
Er wordt telkens een verbinding gemaakt naar de context het kind, onszelf en de rol als leerkracht waardoor het mogelijk is om dit toe te passen binnen je werk.

De theorie wordt aangeboden vanuit de psychologie van Erikson deze is gekoppeld aan de “weg naar vrijheid” (ontwikkelfasen van een kind van 0 tot 21 jaar).
De interventies komen uit de Body & Mind language.

Elke leerkracht heeft recht op het persoonlijk budget van 500,00 euro.
Deze vergoeding is bedoeld voor persoonlijke ontwikkeling.

Wanneer je geinteresseerd bent neem dan contact
op met mij.

“Een waardevolle training waarin je leert om echt te zijn met alles wat er is.
Vanuit veiligheid en vertrouwen wordt er gebouwd aan een verbinding.
Een verbinding waarin mensen tot hun recht komen en er synergie kan ontstaan.”

Bertine Bouw Directeur

Leerkracht foto flyer

Enkele reactie’s:


Een waardevolle training waarin je leert om echt te zijn met alles wat er is.
Vanuit veiligheid en vertrouwen wordt er gebouwd aan een verbinding.
Een verbinding waarin mensen tot hun recht komen en er synergie kan ontstaan.”

Bertine Bouw – Directeur Willem van Oranjeschool


In het basisonderwijs werken we met kinderen van 4 tot 12 jaar. Wat is het herkenbaar om met jezelf bezig te zijn binnen het thema “draaglast en draagkracht” aan de hand van 7 thema’s die gekoppeld zijn aan de ontwikkelfases van kinderen (veiligheid, vertrouwen, groeien, enz). Alles is goed en er is geen fout. Er wordt gewerkt, gevoelt, ervaren vanuit jezelf, vanuit je hart. Prachtig en zeer waardevol is het om steeds te voelen wanneer je in verbinding staat met jezelf, je beter verbinding maakt met kinderen, collega’s en ouders. Vanuit relatie en verbinding voel je de passie maar ook de rust en de ruimte om ons prachtige beroep uit te oefenen en van te genieten.

Greetje Westerhof – Willem van Oranjeschool


Brief aan leerkracht:

Misschien herken je het wel: het gevoel van…hoe krijg ik dit allemaal voor elkaar zonder uitgeblust te raken? Binnen deze hectiek is het van belang om de balans te vinden tussen draaglast en draagkracht.
Als coach/mentor hoor ik de verhalen van directies, leerkrachten en ander onderwijzend personeel. Hierin komt vaak naar boven dat o.a. hoge werkdruk, veel administratie, het ervaren van tijdsdruk, handelsgericht werken, passend onderwijs, factoren zijn die de leerkracht uit balans halen.  Dit kan aanleiding zijn voor het weglekken van energie!
En kan zorgen voor werkgerelateerde stress, en „emotionele” vermoeidheid.
Meld je daarom aan voor de cursus Leerkracht in balans.
Aan de hand van zeven thema’s, die gekoppeld zijn aan de ontwikkelfases van het kind, gaan we ons letterlijk en figuurlijk in beweging zetten. Om te mogen leren en ervaren waar onze uitdaging binnen het thema ligt. Dit doen we vanuit plezier en ontspanning, zonder oordeel van goed en fout.

Als leerkracht is het van belang om goed te blijven luisteren naar de signalen van je lichaam. Het is een uitdaging om deze signalen te leren (her)kennen.
Wat de cursus je kan opleveren is dat je energie weer gaat stromen, je rust krijgt in je hoofd en lijf, je creativiteit, je flexibiliteit en je bewustzijn wordt verhoogt. Er komt balans tussen lichaam en geest en je staat weer vanuit passie in je kracht die je ooit hebt gevoeld als leerkracht!